expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

lördag 28 april 2012

Singeltipset - ny kategori i Skivguiden

Nu blåser det lite förändringsvindar här igen. Jag hade tänkt att göra Skivguiden ännu större. Detta genom att ännu mer tipsa om singlar ur den stora samling av dessa som jag har dragit på mig. Det får nu en egen kategori som heter Singeltipset. Jag kommer att skriva om en singel, oftast vinyl, men ibland även CD, som jag tycker är värd lite mer uppmärksamhet. Genrerna här är oftast 80- eller 90-tal, men ibland även äldre schlagers och andra roliga saker. Kultsinglar kommer fortfarande att finnas under Kultstämplat och jazzsinglar presenteras förstås i Jazz.
Väl medveten om singelns inte allt för starka ställning i dagens musikvärld så hoppas jag ändå att Singeltipset ska ge mycket intresse. Både för dom som är samlare som jag och för dom som vill upptäcka en låt man inte hört förr, eller glömt och vill höra igen (eftersom det då förstås finns Youtubelänk till varje singel). Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...